Dünyanın önde gelen ilaç şirketleri, Çin Ticaret Bakanlığı başta olmak üzere Çin yetkilileriyle bir dizi temas gerçekleştirdi. Görüşmelerde işbirliğinin derinleştirilmesi ve yatırımların artırılması ele alındı.
Küresel ilaç devleri, Çin'in 15. Beş Yıllık Planı ve "Sağlıklı Çin" hedeflerinin sunduğu fırsatlardan yararlanmayı amaçlıyor.
Yabancı yatırımları kolaylaştıran tedbirler sayesinde birçok şirket Çin'deki yatırımlarını güçlendirdi. ABD'li ilaç devi Eli Lilly, Çin'e 3 milyar dolarlık yatırım yapacağını duyurdu. Fransız Sanofi'nin Chengdu'daki inovasyon merkezi hizmete açıldı. İngiliz AstraZeneca ise Shanghai kentinde hücre tedavisi üretimini destekleyen bir tedarik ve inovasyon merkezi kuracak.
Bu gelişmeler, yabancı şirketlerin Çin pazarına duyduğu güveni gözler önüne seriyor.
© Copyright 2026 Son Dakka Haber Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.